Kylan anländer med raketfart

Eftersom denna och de två kommande dagarna tydligen ska vara ruggigt kalla här på Mallis (0-gradigt om vi har tur!) så kom det inte på fråga att ta sig utanför huset under dagen. Detta innebar att tv'n använts friskt och en hel del lekar har vi klarat av.

Trots den totala rädslan för kylan (enligt pappan blir man sjuk bara att gå utanför dörren) fick jag med mig mor och son på Luciafirandet klockan 8. Kan inte säga att det levde upp till förväntningarna - vi var alla inpackade i en provisorisk lokal där knappt någon rymdes eftersom det spöregnade ute. Allt utom själva tåget var inställt och det enda positiva var att jag fick användning av mina svindyra, prickiga gummistövlar..!

Har nyss kommit hem från en kaffe på Dunken och nu är det läxa som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se