Det är inte billigt att vara jag.

Som ni alla säkert vet vid det här laget tappade jag min kamera för ett tag sedan. Sen tappade jag en mobil också (slapp betala som tur var). Sen var jag tvungen att hälsa på sjukhuset och fick bevis för hur bra Sverige är i jämförelse - här är det svindyrt.

Då tycker vi väl att det borde räcka? Att ekonomin fått ta nog med smällar? Nej.

I fredags lyckades Jenny Boberg köra mot rött ljus mitt inne i Palmas centrum. Har korsat fingrarna hela helgen och hoppats på att ingen såg - men det funkade såklart inte. Idag ringde polisen på dörren med en fin böter i handen, "brottet" rubriceras som allvarligt och den gick på inte mindre än 105 euro. BRA! Tydligen skulle den egentligen gå på 300, kanske såg de att jag var blond och svensk.. Tur i oturen kanske, men just nu kunde jag lika gärna ha kastat alla mina pengar på gatan.

Sen ska jag klippa mig imorgon också... och så vill jag shoppa. Blir inte många utemåltider från och med nu!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja kom hem ba kom hem! skit i vad de säger och ta ett flyg hem över jul va! :)



Måste bara fråga hur du lyckades köra mott rött? Schysst att de "bara" gav dig 1000 kronor i böter istället för 3000 ;)

2009-11-09 @ 21:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se