Gör om mig 2

Det blev ingen klippning idag - däremot har jag en tid på tisdag.

Situationen är egentligen ganska ful och i morse blev jag medveten om att mina värdföräldrar redan har arbetat ut en plan för hur mitt hår borde klippas. Eftersom frisören nästan bara pratar spanska förklarade mamman vad som behövde göras, jag hörde "lättfixat, inte så mycket produkter, fint när man vaknar.." lite pet i håret och sen satte vi oss och tittade på bilder i tidningar. Jag hittade ingen - men snart visar hon mig den perfeeekta frisyren; KORT. Och inte kort som jag har nu, utan riktigt kort kort.

Kanske inte behöver säga att det behövdes en liten förtydling från min sida och efter en stund kunde jag behålla längderna - men med en bättre form. Jag berättade att färgen också behövde fixas lite och de höll genast med ("jaa, det har ju en liten konstig gul färg nu..! Men du kan inte bli mörkhårig, du passade inte riktigt i det på bilderna..") så lite blonda och mörkare toner ska sättas i.

Brutal ärlighet finns det gott om här - vi ser väl om jag kommer ut från salongen som en helt ny Jenny på tisdag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se