Hårdbröd med ost

Min frukost här blir bara mer och mer lik den där hemma - i förrgår kom föräldrarna hem från Ikea och berättade glatt att de inhandlat något åt den svenska flickan i huset: Knäckebröd. Mumma! Dessutom tog de fram osthyveln idag, imorgon blir det en riktig ostmacka.

Jag överlevde skolan, det var i och för sig bara halva lektionen eftersom jag och Emma gled iväg på äventyr i mitten. Man skulle kunna säga att ännu en sak kan läggas till i mitt livs-CV nu, om det är bra eller dåligt tål att diskuteras.

Det blev inte heller något barnvaktande ikväll, så jag ska nog springa över till grannhuset där det tydligen bakats brownies ikväll. Troligen blir det en runda bland discoteken också, nyktert, för imorgon vankas nya äventyr. Ryktet sa bland annat sushi. :)


I Soller på glassfabriken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se