Polisen och jag

Känner mig lika stolt som Kalle Anka när han vinner över Alexander Lukas: Jag har lyckats anmäla min kamera och mobil stulen hos den spanska polisen. På spanska (och lite engelska) så nu ska papperen slussas vidare till mamma och kanske, kanske kan jag få tillbaka lite pengar.

Och när jag skulle gå tittat polismannen menande på mig och säger på knagglig engelska att det ju finns en väldigt fin italiensk restaurang alldeles runt hörnet? Innan min sega hjärna förstått vad han menade och hunnit hitta på en dålig ursäkt hann det bli hyfsat pinsamt. Dock inget att göra åt saken då han måste varit närmare 35 än vad jag är att fylla 20. Fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se