Gör om mig

För mig är det ingen nyhet, men för er som inte vet så har inte alla spanjorer den där finkänsligheten - de lyckas ofta vara riktigt ärliga!

I lördags när vi var på restaurangen tittar pappan i familjen undrande på mig mitt under ett samtal och frågar om detta är min naturliga hårfärg? Förklarar att jag är rätt blond på sommaren, men inte alls såhär mycket i vanliga fall. Han funderar ett tag till, studerar håret och frågar igen; "Men vem är det som klipper dig? Har du klippt håret själv?"

Hade lite svårt att tolka frågan, var det kritik till mig eller till frisören? I vilket fall som helst tyckte han att mitt hår inte riktigt passar ihop med resten av mig - för ända sedan första gången han såg mig har han misstänkt att det är något som inte stämmer och nu var han säker på att det är håret som sticker ut: "Det ser roligt ut och är ju lockigt fast ändå inte".

Det hela slutade med kommentaren: "Vi låter ditt hår växa lite till, sen besöker vi min frisör. Det kommer bli toppen, jag är proffs på att se vad kvinnor passar i - för du har ju fin form på ansiktet och vackra ögon. Blir kul!"

Så vad säger vi?


Kommentarer
Postat av: sara

nej jenny, dom är ju efter i i modets gång. du är ju as snygg i håret!!!!

2009-10-20 @ 18:25:56
URL: http://sarajakobsson.devote.se
Postat av: Ann

Håller med föregående talare. Jag tycker din frisyr är jättefin... en sak du glömde nämna var också spanjorernas brist på smak. ;)

2009-10-20 @ 20:20:43
URL: http://nna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se