Mest bara bra

Trots att jag gick runt med hållna tummar och bad till gudarna om att få en ledig lördagkväll (igen) så blev min helg inte alls så tokig - även om jag fick "jobba". Vi åkte iväg för ännu en övernattning hos farföräldrarna vilket betydde ännu en god natts sömn i den enorma sängen.

Innan vi tog oss dit fick jag mig en guidad tur. Först till turisternas "egen" del av staden, den delen man för det mesta hamnar på om man åker hit på semester - med superlång fin strand och hur mycket som helst att roa sig med. Jag förstår varför många stannar just på den arean hela sin resa. Vi tittade också på stora klippor där utsikten var mer än fantastisk och sen åkte vi till världens gulligaste lilla by för lunch, Cala Figuera hette den.

På kvällen blev det middag på "Pepés restaurang" där vi slog på stort med tapas på malloricanskt vis, gott vin, efterrätt, whiskey och hela konkallongen. Maten fick 5 av 5 toasters och sällskapet likaså. Det är helt galet vilken superfamilj jag lyckats pricka av, hittills har de varit toppen!

Söndagen var lugn som en filbunke. Lååång sovmorgon och sen gick vi bara runt i vår egen värld mest hela tiden. Plockade egna meloner, paprikor och nötter direkt från deras odling - helt sjukt hur det faktiskt fungerar, allt sådant som vi betalar dyrt för i affären hemma har de redan utanför dörren. Det blev en supergod lunch iallafall och sen åkte vi hem.

La Finca:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se