Något gick snett

På ett eller annat sätt måste jag ha blivit påverkad av pratet om snö och kyla där hemma. I affärerna här är det proppat med varma vinterkläder, mysiga stickade tröjor, mössor, vantar och halsdukar - men jag har ju inte börjat tycka att det är kallt än så jag tittar fortfarande på sommargrejorna.

MEN. Så gick jag ner till centrum idag (ja, jag skippade stranden) och får för mig att prova en jacka. En vinterjacka. Och vad hände? Jag blev kär. Ignorerade detta och hängde bestämt tillbaka den fina gröna kreationen på stället - bara för att efter en timme ge upp och bli en jacka rikare.

Man handlar inte vinterkläder i shorts, linne, flip-flops och bikini. Förutom idag, när det är 24 grader varmt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se