Och vips var påsken nästan slut

När det första som hördes under morgonen var regnet som smattrade utanför vände jag mig bara om och tog en riktig lång sovmorgon. Söndag är alltid söndag och ska passa på att ta tag i sådana där lite mindre underhållande saker så fort jag fått i mig frukost. Tvättning, strykning och storstädning.

Har också kommit på att jag kanske borde skrivit GLAD PÅSK till alla och sen dra en liten historia om påsken här på Mallis, för den firas en hel del. För det första är det mer eller mindre tävling mellan bagerierna om vem som har finaste och påskigaste skyltfönstret med ibland helt galna chokladfigurer. Himla fint och roligt att titta på.




Det andra är att de har sjukt många parader. Det är långa led från olika kyrkor med människor i dräkter, hattar och masker med hål för ögonen. Ni kanske kan gissa vilken klan de ofta påminner om? De spelar musik och de kan vandra runt i flera timmar.
































(Inte bästa paradbilderna, men tagna från mitt fönster där jag satte mig helt nyvaken i pyamas och tittade när de marscherade förbi halv tolv på natten)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se