här var det också en glad midsommar

Att resa en midsommarstång på en strand medan Mallorcas sol sakta sänkte sig ned över horisonten kanske inte är riktigt svenskt - men oj vilken kväll vi fick! Massor av mys med trevligt folk, blommor, filtar och picknick med massor av typisk, svensk, supergod midsommarmat. Att dansa runt stången och sjunga sånger på riktigt har jag inte heller gjort på flera år och att hela högar med turister stannade upp för att fota " den mystiska sekten" gjorde det hela ännu roligare. Inte alla dagar man är en turistattraktion!

Kvällen bjöd också på några timmars dansande längs efter paseon och idag är mina fötter alldeles fulla med jobbiga blåsor. Sista kvällen för både min älsklingsfamilj och bästaste roomie är kommen och sakta med säkert töms Mallorca på de bästa. Dock ska vi ha världens bästa dag idag och en stoooor middag är planerad.  

Tror att Axel ska få gästblogga lite ikväll och nu försöker jag styra upp min packning. Imorgon går flyttlasset till mitt sista Mallorcahem - knappt 500 meter från stranden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se