YES. JA. SI. TACK!

Om man är med i PU-utskottet på skolan får man vara med och styra upp alla festligheter för eleverna. För att styra upp festligheter behöver man för det mesta alkohol (i alla fall så länge festligheten är FEST) och för att sälja alkohol behöver man ett alkoholtillstånd. Och vad behöver man göra för att få ett alkoholtillstånd? Jo, man måste klara ett prov - ett prov som jag fått äran att göra på torsdag, en dag innan vi ska ha fest.
.
Ni kanske misstänker att jag varit aningens nervös inför detta, kändes sådär att hela festens försäljningschanser hängde på mig (utan drinkar blir inte mycket sålt). Dessutom berättade pappa att det varit debatter angående just detta prov - för att ingen lyckats klara det på första försöket..
.
MEN det är inte samma prov! Och hela livet går inte under även om jag skulle kugga. Tack gud (eller Sofia som jag fick prata med i telefonen). Livet känns bättre och nu ska jag springa tillbaka till min mattebok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se