never mind thinking

Jag blir liksom bara mer och mer nöjd med mina "tillvalda" kurser under sommar och höst. Hur jag ska hinna med dem är en annan femma - men jag får för mig att antalet plus vinner över antalet minus. Lyckas man inte ringa in exakta vägen genom livet måste flera stigar prövas på samma gång. Vi kan kalla det tidseffektivitet och sinnesstimulans.
.
Och på tal om att hinna med allt: Hur vårens kalender ska gå ihop är ett mysterium. I de för kvällen tända ljusens sken har vi (jag och granne) insett att både ekonomi, tid och energi tycks vara något av en bristvara i den spirande vårsolen. Kan ju dock inte påstå att det bara är negativt: En proppad kalender är roligare än en tom - och våren innehåller långt ifrån bara skolsaker. Jag tänker bland annat vin i Stockholms alla parker, spontana grillkvällar i kvällssolen, nattdopp i sjön, fotboll på gräsplanen, timmar på McDonalds innan första morgonbussen går hem, skavsår av dansgolv, plugg på filtar, cykel... osv osv osv osv osv... ... ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se